Seorang Tentera Hizbullah Murtad


Amat menyedihkan apabila mengetahui bahawa salah seorang anggota Hezbollah telah murtad dan menukar agama dari Islam kepada agama Yahudi iaitu Judais.

Tentera tersebut yang didakwa telah berpaling tadah dari Islam bukan sahaja keluar dari Hezbollah malah membantu Israel membocorkan semua rahsia-rahsia sulit ketenteraan Hezbollah. Lelaki yang menukar nama dari Ibrahim kepada Avi itu telah mengeluarkan beberapa risalah fitnah memburuk-burukkan Hezbollah.

Antara fitnah yang ditulisnya di dalama risalah yang diberi kepada IDF ialah dia mendakwa pihak Vatican telah mengajar Hezbollah bagaimana untuk membunuh orang Yahudi. Selain itu, Avi juga memfitnah bahawa Hezbollah telah menjalinkan hubungan sulit dengan beberapa negara Eropah.

Risalah yang ditulis Avi (Ibrahim) itu diterbitkan oleh Union of Orthodox Jewish Congregations of America, dengan kerjasama dari Rabbi Shmuel Eliahu. Di dalam risalah itu juga tertulis kata pujian agama Judais yang berbunyi, “in the name of Nahshon Brigade”.

Avi juga mendakwa dia adalah antara orang yang rapat dengan Syeikh Hassan Nasrallah dan semua perkara yang dirancang khususnya berkaitan hubungan Hezbollah dengan Vatican dan Eropah semuanya diketahui olehnya.

Pembantu kepada Rabbi Shmuel Eliahu iaitu David Menahemov berkata dia amat percayakan semua kata-kata Avi dan mendakwa Avi adalah seorang yang boleh dipercayai. Menurut Menahemov;

“It’s a totally true story, I know the guy personaly. He’s an Arab, who even though he converted still acts like an Arab. We helped him to write and to translate it. We changed a few details to protect him and his family.”

Persoalannya sekarang, jika benar Ibrahim (Avi) itu telah murtad, adakah dia benar-benar Islam semasa menyertai Hezbollah? Atau sebelum ini Ibrahim sememangnya seorang Yahudi Arab yang memang telah menjadi perisik Israel dan berpura-pura sebagai seorang Islam.

Ironiknya, media Hezbollah sendir tidak pula menghiraukan risalah fitnah tersebut apatah lagi mensensasikan berita kemurtadan Ibrahim. Kemungkinan Union Orthodox Jewish Congregation of America cuba melancarkan propaganda murahan sebagai persediaan konflik Iran-Israel yang bakal berlaku tidak lama lagi.

Sumber: Ibnuyaacob

0 comments:

Followers

Ruang Komen