Hina Islam- Amaran Kepada DAP

PONTIAN 9 Ogos - UMNO memberi amaran kepada DAP supaya tidak bermain api perkauman dengan terus menyerang dan menghina orang Islam dan Melayu di negara ini.

DAP juga diingatkan supaya tidak mencampuri urusan orang Islam di negeri yang dikuasai pakatan pembangkang seperti di Selangor dan Pulau Pinang kerana mereka tiada hak berbuat demikian.

Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, mereka juga tidak sewajarnya mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang menyentuh sensitiviti mana-mana agama dan kaum.

Menurut beliau, sesuai dengan sambutan Bulan Kemerdekaan Ke-52 tahun ini, soal-soal berhubung dengan agama dan kaum tidak sepatutnya dipertikaikan oleh mana-mana pihak.

''Seperti orang Melayu dan Islam mengiktirafkan kebebasan beragama kaum lain di negara ini, kaum lain juga seharus bersikap demikian dan bukan sebaliknya,'' katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas meraikan konvoi Kempen Semarak Merdeka Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia di Pusat Perdagangan Pontian di sini hari ini.

Ahmad hairan mengapa pemimpin DAP mencampuri urusan mengenai agama Islam seperti yang dilakukan Ronnie Liu di Selangor dan Jeff Ooi di Pulau Pinang.

Sumber: Utusan

Aku kata: Aku berterima kasih atas keprihatinan mana-mana individu yang lantang mengutuk DAP atas alasan menghina islam walaupun sebelum ni puak dia la yang jaguh dalam menghina islam..

Siapa yag kata:

1) ‘Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan’.

2) Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar-kacir dan ditindas oleh orang lain tidak secocok dengan ajaran Islam

3) Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.

4) Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam".

5) Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud."

Cukup la 5 penghinaan yang aku postkan di sini.. Walaupun banyak lagi tapi cukuplah sekadar ni..

Tidak hairan la kalau DAP hina Islam sebab mereka bukan Islam.. Kita yang Islam ni la yang patut terangkan pada mereka.. Yang lebih pelik lagi menjelikkan bila ORANG ISLAM sendiri yang hina Islam.. Wallahualam..

0 comments:

Followers

Ruang Komen