Fakta Tragedi 11 September

Masuk hari ni genaplah 8 tahun tragedi 11 September yang berlaku di Amerika Syarikat yang meruntuhkan bangunan berkembar World Trade Centre (WTC).. Tragedi ini didakwa AS dilakukan oleh pejuang islam yang diketuai oleh Osama bin Laden.. Natijahnya, Presiden Bush mengisytiharkan perang ke atas Afghanistan.. Berikut merupakan fakta mengenai tragedi tersebut...

* Menara World Trade Center (WTC) runtuh dalam masa lapan saat; lebih laju daripada kelajuan seseorang yang terjun dari puncak menara tersebut. Keadaan ini membuktikan bahawa bangunan itu bukannya runtuh disebabkan oelh rempuhan pesawat. Jika dirempuh pesawat, bangunan tersebut tidak akan hancur menjadi debu.

* Berasaskan fenomena itu banyak pihak yang mendakwa bahawa WTC sebenarnya diletupkan dengan bom beberapa saat sebelum pesawat merempuhnya.

*Bomba yang terlibat didalam kerja-kerja menyelamat di WTC mendakwa mereka mendengar bunyi bom dari tingkat ke tingkat semasa ia runtuh. Pada peringkat kebakaran selepas rempuhan, mangsa yang terperangkap di dalam WTC masih ada dan peralatan dalam menara itu banyak yang masih elaok. Setelah bom diletupkan, kesemuanya hancur (mangsa dan peralatan) tanpa meninggalkan sebarang kesan.

*Disamping WTC, ada lagi sebuah bangunan yang berdekatan dengan WTC yang runtuh. Bangunan tersebut dikenali sebagai Bangunan Ketujuh. Dari segi jarak kedudukan, tidak logik bangunan ini boleh runtuh ekoran runtuhnya WTC. Di bangunan tersebut berlaku kebakaran yang sangat kecil dan langsung tidak rasional untuk dikaitkan dengan rempuhan di WTC. Situasi ini hanya ditunjukkan sekali dalam berita CNN dan di siaran televisyen lain ia tidak disiarkan kerana takut menimbulkan kecurigaan masyarakat antarabangsa dan rakyat Amerika Syarikat (AS).

*Lebih daripada 5000 orang Yahudi yang bekerja di WTC tidak hadir pada hari kejadian (11 September) seolah-olah mereka diberitahu lebih awal. Sedangkan rakyat AS yang lain menjadi mangsa umpan oleh pihak yang merancang.

*Orang Arab yang dituduh sebagai perampas pesawat yang merempuh WTC kebanyakannya masih hidup.
Day1 southsidepentagon

*Di Pentagon yang dikatakan berlaku rempuhan pesawat merupakan salah satu lagi penipuan yang jelas kerana tidak menjumpai bangkai kapal terbang di kawasan terbabit walaupun dicari oleh beratus-ratus orang. Tidak ada seorang mayat pun yang dapat dikesan oleh anjing pengesan walaupun anjing tersebut mampu mengesan mayat yang hancur berkecai.

*Sebuah enjin kapal terbang pun tidak dijumpai ditempat kejadian (Pentagon) walaupun ketahanan enjin kapal terbang menjangkau 5000 darjah celcius dan tidak mungkin ia hancur begitu sahaja.

*Visual yang ditayangkan di tv tentang rempuhan di Pentagon juga menunjukkan ia bukan kebakaran yang disebabkan oleh rempuhan kapal terbang, tetapi jelas disebabkan oleh sejenis letupan dan kemungkinan besar peluru berpandu. Tidak mungkin sebuah kapal terbang dapat mendarat ke arah bangunan Pentagon dengan cara yang pelik.
*Kamera yang mengambil gambar letupan di Pentagon tidak menyiarkan gambar sebenar objek yang merempuh Pentagon. Tidak mungkin kelajuan pesawat gagal dirakam oleh kamera secanggih itu.

*Panggilan telefon yang didakwa dibuat semasa berlaku pergelutan antara perampas pesawat dengan penumpang merupakan rekaan kerana tidak ada data (bil telefon atau rakaman audio) yang menunjukkan telefon digunakan dalam pesawat. Selain itu, tidak mungkin telefon bimbit boleh digunakan di dalam pesawat yang tingginya beribu-ribu kilometer di udara.

*Sebelum tragedi 11 September, Presiden AS George W. Bush dan pegawai kanannya berulang kali mengatakan bahawa akan berlaku serangan yang mengejut di dunia tidak lama lagi. Namun mereka tidak mengambil sebarang tindakan. Semua ini menunjukkan bahawa seolah-olah mereka membiarkan sahaja perkara tersebut berlaku. *Bush ketika berucap pertama kalinya mengenai tragedi 11 September mengatakan bahawa beliau yang ketika itu sedang mengadakan lawatan ke sebuah sekolah rendah, telah melihat dua buah pesawat merempuh WTC sebelum beliau masuk ke dalam sebuah kelas. Sedangkan visual rempuhan pertama pesawat terhadap WTC hanya dapat disaksikan di kaca tv setelah Bush masuk ke kelas tersebut beberapa minit. Hal ini telah menunjukkan bahawa Bush sejak awal lagi mengetahui semua ini dan tidak terkejut dengan apa yang berlaku. Bush apabila diberitahu oleh pengawalnya semasa didalam kelas (semasa lawatan) tidak menunjukkan reaksi terkejut bahkan duduk tenang selama 10 minit (dalam kelas tersebut).

Nota: Nampak sangat puak-puak jahanam ni sengaja nak ambik kesempatan untuk menyerang Afghanistan.. Sampai sekarang, Osama pun tak kena tangkap lagi.. Piirahhh..

0 comments:

Followers

Ruang Komen