[Gambar] Hukum Hudud


Gambar di atas adalah hukuman hudud yang dilaksanakan oleh Taliban di Afghanistan suatu ketika dahulu.

Cuba bayangkan kalau Malaysia laksanakan hukuman hudud di atas. Confirm beribu-ribu orang datang nak tengok secara live atau pun di tv..

Agak-agaklah, berani ke perogol nak rogol orang? Berani ke pencuri nak mencuri? Berani ke perompak nak rompak orang? Kalau nak jawapan kepada persoalan ni, kita kena laksanakan hukuman di atas..

Inilah Islam.. Hukuman di atas sudah termaktub dalam Al-Quran. Sungguhpun nampaknya agak kejam tetapi pelaksanaannya merupakan sesuatu yang rumit. Saksi harus didatangkan dan penjenayah disoal siasat tentang mengapa mereka melakukan jenayah..

Kalau dilihat pelaksanaannya, sudah tentulah ramai yang akan menyatakan hukuman tersebut adalah kejam. Contohnya Liberalist seperti SIS laknatullah..

Kita jangan melihat CARA pelaksanaannya tetapi KESAN pelaksanaannya.. Kalau hukuman ni dijalankan, polis-polis boleh relax.. Tak ade orang yang berani nak buat jenayah lagi.. Tak ade lagi loving couple sanggup berkepit macam belangkas. Padan muka!

Cuba bukak mata dan lihat.. Adakah kes jenayah di Malaysia semakin menurun atau pun meningkat? jawapannya ialah meningkat.. Rogol, zina, buang bayi, rompak, bunuh dan sebagainya merupakan sesuatu yang wajib mengisi ruang muka hadapan akhbar arus perdana..

Wallahualam..

2 comments:

Seema_Suraya November 30, 2009 at 1:42 PM  

betul2 cakap anta..
ana berpendapat sedemikian juga..
insyALLAH ana akn sentiasa berdoa moge ALLAH sentiasa melindungi ana..amin..

Ninja Jepang December 1, 2009 at 1:02 AM  

semoga Allah melindungi kita semua.. amiin..

Followers

Ruang Komen