Kalaulah Mereka Prihatin





Sebagai sebuah negara Islam yang sejati, sudah menjadi adat negara kita untuk menjemput secara besar-besaran pendakwah muzik seperti Maher Zain. Maher Zain pendakwah muda berwarganegara Sweden berketurunan Lubnan ini akhirnya tiba di negara Islam yang kita duduki iaitu Malaysia baru-baru.

Kemunculan Maher Zain ternyata mengundang fenomena besar kepada peminat-peminat tanah air sehingga 'dakwah' Maher Zain di pentas berjaya membuatkan peminat Malaysia terjerit-jerit bagai nak terkoyak peti suara. (Boleh di baca di sini: Apabila Muslimah Terjerit-jerit)

Namun itulah dia, Maher Zain yang dikenali ramai. Pendakwah yang berdakwah melalui muzik ternyata memberi impak yang besar kepada industri muzik Islam. Terima kasih kepada pihak yang meluluskan kedatangannya ke Malaysia.

----------------------------------------




Dunia muzik tanah air sekali lagi gempar dengan kehadiran seorang penyanyi barat Adam Lambert beberapa hari yang lalu. Penyanyi yang terkenal dengan ketidakseimbangan sexual orientation (Baca: Adam Lambert Gay?) ini muncul di Stadium Putra Bukit Jalil.


Meskipun mendapat tentangan daripada pihak yang memperjuangkan Islam, ternyata suara mereka dianggap seperti anjing menyalak bukit. Pihak yang meluluskan kehadiran Adam Lambert ni membutakan mata dan memekakkan telinga dengan tentangan umat Islam di Malaysia.

Kalau lah mereka prihatin, nescaya mereka akan mengambil kira tentangan umat Islam di Malaysia dan menarik balik keizinan untuk Adam Lambert untuk beraksi di pentas.

Malangnya mereka tidak..............

Followers

Ruang Komen