Sekadar Mengomel

Assalamualaikum to all,

Akhir-akhir ni seringkali ternampak seorang user yang hebat sedang mengembangkan ideologi Hizbul Mujahid nya di ILI. Aku bukannya nak hentam tapi merasa aneh dan pelik dengan gaya postnya di ILI. Ada beberapa perkara yang aku rasakan tak dapat diterima pakai oleh otak aku ataranya ialah:

1) Pengasas HM ni merupakan seorang pelajar kolej islam dan bukannya seorang ulama yang benar-benar memahami Islam. Beraninya budak ni buat jemaah baru sedangkan dirinya baru setahun jagung. Dah la tu, sibuk-sibuk pulak nak ajak orang lain join jemaahnya ni.

2) Budak ni mendakwa dia kini sedang giat berlatih teknik perang yang ntah betul ke tak tu. Kononnya nak bantu HAMAS menentang Israel. Kalau budak ni ada ibu bapa, maka ibu bapa adalah keutamaan mereka dan bukannya berperang. HAMAS sendiri pernah mengeluarkan kenyataan bahawa mereka tidak memerlukan sokongan dari luar untuk datang ke Palestin berjihad bersama mereka tetapi cukuplah dengan memperbanyakkan doa dan memboikot barangan Israel.

3) Budak ni merupakan pelajar kolej islam tetapi pernah mengaku belajar agama secara sendiri. Dah cukup ke ilmu nak ajar orang lain. Dah la tu, subjek-subjek yang diajar pulak semuanya berat-berat dan bersangkut paut dengan Islam. Islam bukannya boleh diajar guna kepala otak sendiri. Ada banyak peraturan dan garis panduan yang mesti dipatuhi untuk mengelakkan berlakunya penyelewengan.

4) Ke mana perginya komen-komen aku dan blogger lain di blog budak ni? Takkan dah delete kot.. Kata suruh komen banyak-banyak tapi komen-komen aku dan blogger lain dah lenyap. Takpe lah, suka hati awak lah.. Aku peduli ape dengan jemaah awak tu. Selamat Berjihad.. Ngeeeee~~~ ^_^

Followers

Ruang Komen