Terima Kasih Sahabat

Salam to all..

Buat ke sekian kalinya air mata mengiringi saat artikel ini ditulis. Air mata yang gugur menandakan ana sangat merindui satu-satunya sahabat perempuan yang ana ada yakni sahabat terbaik yang pernah muncul dalam hidup ana. Sahabat yang banyak mengubah hidup ana dengan nasihat dan bimbingan yang sangat-sangat membina. Syukran jazilan Izz. Hanya Allah sahajalah yang dapat membalas segala jasamu.

Entah mengapa, hati ini terasa sangat sayu mengenangkan Izz. Izz adalah sahabat sejati ana yang menegur bila ana khilaf, yang menyokong bila ana di pihak yang benar. Inilah salah satu sebab mengapa ana sangat-sangat menghargainya. Ya Allah, ana bersyukur kepadaMu kerana telah mempertemukan ana dengannya. Ternyata pertemuan dan perkenalanku dengan Izz bukannya membuahkan buah yang rosak tetapi membuahkan hasil yang cantik dan lumayan.

Izz, anti memang seorang sahabat yang benar-benar baik. Beruntunglah kepada orang yang mengenalimu. Peribadi dan akhlakmu bergerak seiring dengan anjuran Islam yang suci. Alangkah bersyukurnya ana andai akhlak dan peribadimu ada dalam diriku. Tapi ternyata tidak. Anti adalah anti dan ana adalah ana. Anti dan ana merupakan dua entiti yang berbeza dari segi peribadi dan moral.

Jiwa mujahid yang ada dalam dirimu benar-benar mengagumkanku. Kecekalan, ketabahan dan kekuatan yang ada dalam dirimu tidak mungkin dapat ana tandingi.

Ana tidak cekal.
Ana tidak tabah.
Ana tidak sekuat anti.

Siapa ana? Ana adalah insan yang gagal. Gagal dalam memegang prinsip. Sedangkan anti? Anti adalah insan yang kuat berpegang pada prinsip dan ana sangat bersyukur kerana anti tidak gagal. Jangan jadi macam ana ya Izz. Jangan jadi macam ana..

Ana tidak mampu berbuat apa-apa untukmu Izz. Yang mampu ana lakukan hanyalah memberi kata-kata perangsang dan doa yang dititipkan untukmu semoga anti berjaya fiddunya wal akhirah.

Izz, kalau ada apa-apa masalah, bagitau la ana ya. ana akan cuba bantu apa yang mampu. Kalau ada orang buli, bagitau la ana.. Biar ana uruskan.. hehehe..

Em.. Maaflah ana emo pulak malam ni. Kalau ana bagitau anti yang ana sedih, mesti anti suruh senyum kan.. Ok la ana senyum ^.^ hehe

Terima kasih Izz sebab sudi terima ana sebagai sahabat.
Terima kasih Izz sebab baik sangat dengan ana.
Terima kasih Izz sebab banyak bagi nasihat.
Terima kasih Izz sebab banyak tolong ana.

Hanya kepada Allah lah ana memanjatkan kesyukuran kerana Dia telah memberi ana hidayah dan petunjuk untuk kembali ke jalan yang benar. Bertitik tolak dari pertemuan ana dengan anti, akhirnya hati ana terbuka untuk menerima nur Illahi.. Terima kasih ya Allah.. Terima kasih Izz..

Semoga Allah memberkatimu selama hidupmu dan merahmatimu di akhirat kelak.. Amiin.. ^.^-

Wassalam..

2 comments:

Qolbiku March 12, 2010 at 1:26 PM  

Assalamualaikum...

segala pujian-pujian hanya untuk Allah n selawat n salam atas Nabi Muhammad Saw..

kepada sahbat... syukur mempunyai shabat sebegini.. syukur ke hadrat Illahi... Tapi terlebih dahulu panjat kesyukuran atas pemberian tuhan... boleh kita hendak memuji sesame manusia... tapi Allah selayaknye dipuji atas segala2nya kerana smua datang darinye.. manusia hanya musabab kejadian sesuatu n berubahnye kite.. kalau x datangnye hidayah Allah pada kite.. dtglah seribu manusia yg baik..xakan kite berubah.. tanpa izinNye..

Asiff... kalau ana terlanjur kata ..xberniat tuk menguris hati sape2..

Wassalam..

N March 13, 2010 at 12:23 AM  

Waalaikumsalam..

Selamat datang sahabatku..

Pertama sekali, terima kasih ana ucapkan kerana menegur kesilapan dalam artikel ni. Nanti ana akan ubah apa yang patut k..

Kalau ana salah, tegur je.. Kasar atau pun tak, just tegur je..

=_=" salah ana sebab lupa panjatkan ksyukuran ke hadrat Allah..

syukran sebab tegur..

Followers

Ruang Komen