[Isu Kartika] Kenapa Senyap Je?

Lip lap lip lap.. tengok-tengok raya dah habis.. Hukuman sebat Kartika tak pulak kedengaran. Kata nak sebat lepas raya, tapi sampai sekarang pun tak timbul-timbul..

Dulu masa nak hukuman dah dijatuhkan, bergemalah seluruh alam semesta dengan suara-suara sumbang kononnya membantah hukuman yang dijatuhkan.

"Kejam!"

"Kezaliman ke atas wanita!"

Itulah antara suara-suara yang bergema di angkasa raya di saat hukuman sebat dijatuhkan ke atas Kartika Sari Dewi, seorang model sambilan atas kesalahan meminum arak.

Kemudian masuk pulak 'pihak atasan' yang sememangnya tak senang duduk jika hukuman islam di jalankan. Tu baru 'setengah' hukuman syariah dijalankan, belum lagi hukuman syariah yang sebetul-betulnya.. Kalau hukuman syariah yang sebetul-betulnya dilakukan, alamat sampai ke luar negara lah suara-suara sumbang akan kedengaran..

"Malaysia tak ada tukang sebat!"

"Kartika boleh membuat rayuan!"

Begitulah lebih kurangnya suara-suara sumbang yang kedengaran. Aik, kata negara islam, takkan tukang sebat syariah pun takdak?

Kemudian hukuman ditangguhkan untuk menghormati Aidilfitri.. ok lah aku tunggu. Tapi masalahnya Aidilfitri dah lama habis dan Syawal baru je tamat. Tak ade pulak hukuman sebat diuar-uarkan media Malaysia.

Yang peliknya lagi, bila sebut je perkataan 'syariah', mula lah ada pihak yang menggelabah tak tentu hala. Apa yang nak takut sangat?

Lepas tu ada pula pertubuhan haram SIS ni hantar memorandum kat PM untuk mansuhkan hukuman syariah. Gile meroyan ape pulak puak-puak nih..

Oi, hukuman sivil lagi teruk dari syariah tau tak. Cara sebatan sivil dengan syariah bezanyya besar macam langit dengan bumi. Tapi takdak pulak puak-puak nih bantah. Senyap membisu.

Yang hukuman sebat sivil sampai hancur lebur punggung pesalah tu, tak kejam?

Bila masuk hukuman syariah, kejam pulak.

Haih~ pelik.. pelik..

Fikirkanlah~

Followers

Ruang Komen