Pembangunan- Pas 'Corot'

PERTH 9 Ogos - Barisan Nasional (BN) yakin Pas tidak akan berani menyebut soal pembangunan semasa kempen Pilihan Raya Kecil Permatang Pasir nanti kerana banyak bukti menunjukkan keupayaan parti itu terlalu 'corot'.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, realitinya perkara sama ditunjukkan oleh jentera Pas semasa Pilihan Raya Kecil Manek Urai baru-baru ini yang tidak sekelumit pun menyentuh isu pembangunan.

Sehubungan itu, beliau yang juga Pengarah Jentera Pilihan Raya BN percaya pengundi Permatang Pasir akan membuat penilaian yang bijak dan realistik dalam memilih bakal wakil rakyat mereka.

''Pas tidak berani sebut soal pembangunan di Manek Urai dan begitu juga di Permatang Pasir nanti.

''Kalau hendak bina masjid pun, perlukan peruntukan kerajaan Pusat (dulu)... kalau kerajaan Pusat tak beri, maka dia (Pas) tak mampu," katanya kepada wartawan Malaysia di sini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dijadual mengumumkan esok tarikh penamaan calon dan pengundian bagi Pilihan Raya Kecil Permatang Pasir.

Pilihan raya itu diadakan berikutan kematian penyandangnya, Datuk Mohd. Hamdan Abdul Rahman pada 31 Julai lalu. - Utusan

Aku kata: Wah.. sedapnya dia nih bercakap.. Mungkin PAS kurangkan pembangunan duniawi untuk pembangunan ukhrawi..

PAS bukan macam puak dia nih, bina masjid je banyak tapi pengimarahan entah ke mana.. PAS tak bina masjid sebab PAS sibuk untuk mengimarahkan masjid yang ada.. Kalau setakat banyak masjid tapi tak diimarahkan, apa guna?

Pembangunan yang diagungkan oleh dia ni tak ke mana pun.. Bukannya boleh bawak ke kubur.. Sebaliknya pembangunan rohaniah lebih penting sebab tu amalan baik kita untuk dijadikan bekalan di akhirat kelak..

Dah berapa lama Kelantan dianaktirikan oleh kerajaan pusat? kata "rakyat didahulukan" tapi bila masuk bab kelantan, lain pulak jadinya..

Followers

Ruang Komen